sv: Hjælp - hun insisterer på en Defender! (17-08-2004 10:05:50)
Kim Horsevad #6594, reg. njy
Jamen det lyder da som en meget klog samboer!
Defenderen er jo en ypperlig firmabil. Solid, holdbar og med kapacitet til at medføre det værktøj eller materialer som måtte være nødvendige ved kundebesøget!
Du spørger om motorvejskørsel... Min Defender, en 200tdi 110" fra 94 kan faktisk godt holde trit med andre biler på motorvejen. Jeg gør det sjældent, kan egentlig bedre lide at tage det stille og roligt; men jeg er klar over at i et sælger/konsulentjob som du beskriver har man ikke mulighed for at tage det stille og roligt.
Hvis du vælger en ny defender får du en meget højt ydende motor; men som er afhængig af en elektronisk styring. Det betyder at det ikke er alle ting du kan reparere selv. Men det er nok ikke af særlig stor vigtighed i denne forbindelse.
Brændstofforbruget er sådan set meget pænt. Min defender ligger normalt lige under 12 km pr liter. Det vil nok blive noget mindre, hvis ens ture hovedsagligt køres i motorvejstempo.
Det eneste problem i forhold til motorvejskørsel, som jeg umiddelbart kan få øje på er støjniveauet. Men min er altså også en HCPU med absolut intet støjdæmpningsmateriale. Man kommer meget langt med de almindelige billige lyddæmpningsplader som Biltema sælger. En "County" version er landrovers luksus-udgave af defenderen, normalt med mere lyddæmpning en på de andre modeller.
Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad