"hul" til dør og farvekoder til ledningsnet (18-08-2004 23:13:11)
Eva & Peter Horn Møller #3620, reg. nsj
Jeg har været igennem en større renovering af vores 110'er fra 1983 herunder skift af ramme og montering af nyere, brugt torpedo (uden at have prøvet noget lignende tidligere). Jeg er snart ved at være ved vejs ende (hvis man nogensinde når dertil..), og jeg har et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.
1) Er der nogen af jer der ved hvor stor døråbningen skal være? Jeg har målt 88,4 på en anden 110'er og hørt tallet 88,7. Jeg er med på at torpedoens placering kan justeres, men da rammen er fra Designa Chassis i England, så stoler jeg ikke helt på at udriggerne er placeret 100% rigtigt (rammen er meget flot lavet, men jeg har stødt på flere problemer med huller der ikke passede helt og andre irriterende detaljer under genopbygningen).
Uden skiver mellem udriggeren og torpedoen (nederst i dørstolpen) er der 88 cm døråbning, dvs. jeg nok skal skære lidt af "studsen" omkring hullet på torpedoen.
Jeg vil selvfølgelig prøve mig frem, men det kunne da være interessant hvis der findes et "officielt" mål.
2) Er der nogen der har (eller ved hvor jeg kan finde) farvekoderne til et komplet ledningsnet i en 110'er fra 1983. Den nyere, brugte torpedo (som jeg ikke kender årgangen på) har ikke helt de samme farvekoder som min gamle torpedo.
På forhånd mange tak for hjælpen,
Peter