sv: sv: sv: Rep af ramme ? (26-08-2004 18:02:07)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy
Hej igen!
Ja -det var bedre - så er jeg med, med hensyn til de 10cm du skrev om. Ja - hvis forskriften byder 10cm bør du holde dig til det.
Jeg synes at du skal alliere dig med en kyndig i din region som kan hjælpe dig med at få tjekket tilstanden på din ramme - selvsyn er som regel den bedste løsning på et problem.
Hvis du tilhører region øjy - vil jeg da gerne tage en kigger på rammen - (mit nummer står i medlemskartoteket ellers kan du bare maile).
Små reparationsstykker skal helst undgås hvis de kan - dog beror det på et skøn om lapningen er på et kritisk sted (stresspunkt)eller ej.
Synshallen iagtager mængden af eventuelle lapninger på en given ramme og ligeledes hvordan reparationen er udført - derudfra bedømmes rammens videre skæbne.
Jeg kan tænke mig til hvor dine huller er ud fra de fortilfælde jeg kender - (og det er essentielt at de ordnes forsvarligt)- de opstår gerne et sted på midten idet rammen er sammensat af to U-stålsprofiler som ikke slutter tæt til hinanden i midten (gab)og der derudover er et andet lag stålplade udenpå som i sidste ende udgør helheden af rammen (hvis du kan følge mig). Men denne konstruktionsmetode må have et formål (???) - men derfor er det ofte lige der at der kommer gennemtæringer - sådan er det bare.
Skift alt det rådne med de foreskrevne 10cm med så store pladestykker som muligt - så er der ikke noget at komme efter sidenhen. Hyg dig med arbejdet og ro på - hastværk er lastværk.
Hejsa igen Stefan