Mere plads til føreren i varebiler. flyt skillepladen. (19-10-2004 21:16:10)
Svend Bahn-Sanger #4749, reg. ssj
Jeg har under eftersøgning i told og skats afgørelser i anden forbindelse fundet vedlagte. I vores range rovers fra 87 til 93 er den pokkers plade altid i vejen når sædet skal tilbage samt en ellers god plads til tasker bag sædet ikke er findes. J.f. told og skats afgørelser er det faktisk tilladt at flytte pladen og gitteret bagud i varerummet således at varerummet kan gøres mindre - se vedlagte. Når jeg måler mit varerum i min RR er afstanden i varerummet faktisk 165 cm hvilket betyder, at pladen og gitteret kan flyttes op til 45 cm bagud.
vedlagt kopi af tekst - hele afgørelsen kan fåes som mail.
hils'ner
Svend
told og skats afgørelse :
"
Det er besluttet, at de administrativt fastsatte opmålingsregler og målekrav vedrørende last- og varebiler med en tilladt totalvægt på indtil 4 tons ændres på den måde, at den hidtidige regel, hvorefter vareladets længde, som skal være mindst 120 cm, - målt i højde med forrudens underkant - ikke må være mindre end afstanden i vandret mål fra forrudens underkant til førerhusets bagvæg, bortfalder og erstattes af et krav om, at vareladets længde skal være på mindst 120 cm, samt at varerummet skal have en højde på mindst 60 cm målt fra det plane gulvareal.De nye måleregler gælder også for last- og varebiler godkendt efter de hidtidige regler. Det betyder, at det vil være muligt at ændre på indretningen af disse biler, blot de nye krav er overholdt. Der henvises i øvrigt til det udsendte nyhedsbrev.
"