Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Poly-Bush (08-01-2005 23:05:50)
Finn Herreborg #6314, reg. ssj
Hej Steen,

Jeg købte et sæt for ca. 1 måned siden til min one-ten fra '86, jeg havde læst div. indlæg her på dette forum og var af den overbevisning at med en STOR skruestik, en blyhammer og topnøgler og ringnøgler i de rigtige størrelser så kunne det klares på en enkelt aften. Jeg gik igang og den første aften brugte jeg ca. 7 timer og fik kun lavet højre side foran..... jeg har faktisk brugt yderligere 8 timer idag sammen med en mekaniker og vi har nu lavet de sidste 3 hjørner og krængningstabilisatoren foran men mangler stadig A-rammen under varerummet. Det der virkelig har taget tid for os er at få de gamle bøsninger ud, mine havde nok sidder der siden bilen forlod fabriken tror jeg og de sad virkelig fast... vi har brugt rørstykker i de rette størrelser som underlæg og også til at slå de gamle bøsninger ud med... jeg har læst om at en hydralisk presse kan envendes men har samtidig hørt at nogle har presser med op til 10 ton uden at bøsningerne har givet sig sååå.... jeg håber at du har lettere ved at få dine bøsninger ud for når først de er ude så er det en smal sag at rense med en roterende stålbørste og derefter sætte de nye bøsniger i med en skruestik (husk at smørre med det medfølgende fedt) og samle det hele igen.
Hvis du nu tænker "er det nu det hele værd ??" - så kan jeg bare sige JA... min one-ten er blevet en helt anden, der er meget mere kontakt med forhjulene og den styrer meget bedre, imorgen skal jeg ud i terænnet og prøve den dér og se om den også opfører sig anderledes der.
God fornøjelse - du er velkommen til at ringe hvis du har spørgsmål er du velkomme til at ringe på 2810 9999.

Venligst

Finn Herreborg
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.