sv: Indsamling ´Støt Asien´ og HB ! (12-01-2005 23:55:49)
Anette & Peter Hansen #4214, reg. ssj
Jeg har flere gange de sidst par dage forsøgt at taste en kommentar til HB`s donation til Asien da jeg synes det er en meget ubehagelig situation klubben er bragt i.
Alle fornuftige mennesker med det mindste mål af medmenneskelighed ønsker at yde det de synes de kan undvære for at hjælpe andre. De fleste af os medlemmer har uden tvivl ydet til asien det beløb vi syntes var passende, af vores egne penge.
Alle interresseorganisationer der har kunnet rumme det indenfor deres formålsparagraf har også ydet efter bedste evne uden at spørge det enkelte medlem først.
Her ligger vores problem vel egentlig, enhver bestyrelse har kun medlemmernes fuldmagt til at handle indenfor foreningens / klubbens formålsparagraf.
Jeg tror ikke at Paul Sehstedt eller nogen andre der kritiserer HB`s donation ønsker st gøre dette til et "kabinetspørgsmål". Jeg tror de ligesom jeg synes at en i øvrigt god HB i denne sag har overskredet sin beføjelse.
De mennesker der vil påtage sig et bestyrelsesansvar og bruge en masse fritid på at skabe nogle rammer indenfor hvilke vi kan dyrke vores hobby, har krav på vores respekt, men vi har som medlemmer også krav på at de følger foreningens vedtægter uden at bøje eller vride dem.
Det er lidt svært for mig at se hvordan klubben kommer ud af denne sag med skinnet på næsen hvis vi ikke følger Paul`s forslag om en indsamling og herefter forventer at HB holder sig inden for den fuldmagt vi har givet den.
Med 88"er hilsen
Peter