sv: sv: farvel Freelander og Disco eller historien om en herlig dag i bilen (31-01-2005 08:52:26)
Svend Bahn-Sanger #4749, reg. ssj
Fra vores RR vinker vi til alt, hvad vi kan se - dels fordi vi altid har gjort det, og dels fordi jeg kan huske JEsper's indlæg for nogle år tilbage, hvor han skrev, at efter han have vinket til Frelandere i månedsvis uden reaktion, kørte han forbi en uden at vinke. Ud af øjenkrogen så han, at der i Frelanderen blev vinket panisk til ham, men det var forsent at returnere hilsnen. I flere måneder kikkede han efter denne frelander med dårlig samvitighed, da der måske sad en land rover ejer helt alene i verden, hvor ingen mere tog notits af ham.
Den eneste gang vi har set en LR 110 i nød var på motorvejen til KBH fra det Sydlige Sjælland, hvor vi stoppede, og jeg steg ud for at yde hjælp til et kvindeligt medlem med vognen fuld af unger. Inden jeg nåede de 25 meter der hen, bøjede hun sig ned foran vognen og med ét slag med en håndmuggert drev hun en bolt med påsat møtrik ud, rev beskytteren til styretøjet af og sagde, at hun flere gange havde bedt ham om at pille det løse lort af . Hun vente sig mod mig med et smil, og spurgte om der var problemer med min RR. Da hun stadig var bevæbnet med muggerten, ønskede jeg dem alle en god jul, og trak mig hastigt tilbage.
Med hensyn til alle de frelandere og discoér samt RR som kører i det indre KBH og sjældent eller aldrig hilser vil jeg påpege, at specielt disse bør vi hilse på. De er den direkte årsag til, at vi om 5-7 år kan købe en velholdt land rover til en billig penge.
hils'ner
svend