sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Misundelsens grimme ansigt! (15-02-2005 09:41:56)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjy
Æv, jeg vågnede midt i nat og det stod lysende klart for mig, at jeg havde lavet en fatal fejl i mit lille indlæg. Jeg havde mildt sagt fået det ellers gode udtryk, som jeg har fået fra min gode ven over there vendt totalt på hovedet. Det hedder: Keep the rubber side dovn! (og ikke "up") At ønske nogen det modsatte er jo alt andet end godt Land Rover- og kammeratskab. Beklager!
Og så lige morgenens hændelser: Jeg bor i Solbjerg syd for Århus og arbejder i Odense. Det betyder en tur til stationen i Skanderborg hver morgen.
Her til morgen havde jeg afsat 5 minutter ekstra til køre turen og det var jeg glad for, for lige uden for byen kommer jeg til at køre bag efter sneploven på den lille – lige nu aldeles étsporede vej – vej, der går mod Stilling.
Vejen er tydeligvis ikke blevet ryddet hele natten, så sneploven har problemer, vi kører i forvejen på meget ujævn sammenkørt sne, så det er ikke nemt. Så kører den fast og jeg glæder mig over mine ekstra 5 minutter. Den bakker lidt. Frem igen med fuld kraft og tilbage... og det bliver den åbenbart ved med uden hensyntagen til at bilen bagved skal nå et tog. Så må man jo gøre noget radikalt. Jeg bakker et godt stykke tilbage til et sted, hvor der ikke ligger en snevold på en meter eller mere ved siden af vejen. Land Roveren får noget pedal og jeg kører fremad og drejer af vejen gennem driverne og ud på marken, hvor jeg med speederen næsten i bund i 2. gear farer gennem 40 cm sne forbi den fastkørte sneplov indtil jeg kan se mit snit til at komme tilbage på vejen. Her har man åbenbart ikke taget hensyn til at man skal komme gennem snevolden, så den får alt hvad den kan trække gennem sneen ind i snevolden og alt bliver hvidt til alle sider, men jeg lander med ”the rubber side down” på vejen og kører i god ro og orden videre mod lyntoget i Skanderborg planmæssig afgang 6.44.
Go’ dag!
Keep the rubber side down!
4975/Hans Kristian