At skifte gear som i en spand vand ! (26-02-2005 21:38:57)
Allan Hansen #5999, reg. nsj
På vej hjem, kommer til et kryds og skal dreje, bremser kobler ud og vil geare ned og godtnok skal man altid være forberedt på at alt kan ske i en LR, men pludselig at føle at gearstangen er stukket ned i en spand vand føles godt nok lidt underligt. Jeg tror at hvis jeg havde sluppet gearstangen så var den landet på gulvet ved mine fødder. Men en søgning rundt i det hvad er føles som et 3 dimentionalt rum afslører at der kan findes et 3 og 4 gear. 1 og 2 gearet fandt jeg aldrig. At starte i 4 gear op ad bakke, i godtnok en nyrenoveret 2.5 l diesel ( 90'er ) er overkill men med start i 3' gear og med tilrettelagt rullestart ved alle kryds lykkes det at komme hjem. Hvad nu ! selvfølgelig er der frostvejr og at ligge ude på parkeringspladsen er noget l... . Har i en god ide angående problemet inden jeg giver min hårdtprøvede mekaniker et nervøst sammenbrud over yderligere en detalje ( hornet virker ikke, sprinkleren er ustabil, koblingsvæsken siver ned af pedlen og lignende petitesser ) som man kan leve med i årevis.
Allan Hansen