Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Renovering, hvad koster det i grovetræk (13-03-2005 19:05:09)
Claus Pihl
Hej

Jeg kan forså på dig at du ikke bare vil have en 109er men en totalrenoveret en af slagsen og det kan jeg godt forstå. Jeg har netop været samme process igennem med en 88" serie 2a. Det du skal gøre op med dig selv er, hvor meget tid du vil ofre på projektet og hvad det må koste.
Først skal du finde ud af om der er tale om en renovering eller det skal være en restaurering. Når du vil restaurere så går man ikke på komprommis med noget og derfor skal du ikke gi for meget for din 109" da en masse dele alligevel skal udskiftes med nye. I mit seneste projekt anvendte jeg to biler, hvilket jeg har haft stor glæde af. Den ene bil kostede 500 kr og den anden lidt over 10.000 med km. under 20.000.
Find et eksemplar der har god motor og gerarkss samt aksler og andet mekanik. Pas godt på med chassis for det er altid 3 gange værre med rust end det ser ud når det sidder på bilen.
den må gerne have buler på karossen, sålænge mekanikken er iorden for det er her pengene løber stærkest. Et nyt-brugt lad koster ca. 1000-1500 kr uden buler, nye døre koster under 1000 pr stk og nye forskærme er ikke svære at finde brugt i god stand til en serie 3.

Mit seneste projekt kostede i runde tal 30.000 i reservedele inkl. et nyt lad, nye døre, dørtoppe,
forskærme-serie 2, ledningsnet, anhængertræk, softtop, dæk, 1/2 chassis, autolakering hos proffesionel maler, køler, div, slanger og ledninger, renovering af torpedo inkl metalisering, ny bagklap, galvanisering af alle lister og kølerkonsol med gitter samt udskiftning af bremser, skruer, bolte, møtrikker, og jeg kan blive ved.

Jeg har lavet en hjemmeside om emnet:www.serie2a.dk

Ring evt. 30250324.

Hilsen Claus Pihl #6639 østjylland
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.