sv: Gammle diesel biler og bytrafik (20-03-2005 13:45:02)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Jeg kan følge din tanker,men jeg er bange for at du tillæger politikerne en moral de aldrig har været i besiddelse af! Er der andre som husker 'katalisator debatten ' fra dengang, hvor Lone Dybkjær,( som senere vist sig at have 'forbindelser' med en vis Social Demokratiske, Hr Nyrup Rasmussen,)valgt at overse alt videnskabelige bevis, fra Finland & Sverige, fra Saab Volvo + flere statlige & uafhængige instanser,som vist at under nordiske forhold, så var 'katten' så godt som uden effekt! Forvarmning af motor til en 30- 40 C eller højere havde en dramatisk effekt på forurening. De kendsgerninger gælder ligesåvel idag. Sålænge politikernes holdninger & meninger er fortrinsvis bestemt af parti politik & især afgifts politik, så tror jeg at vi i DLRK kan gøre en større indsats ved at bruge vor sund fornuft, & den betydelige tekniske viden vi som klub råder over!
Det er faktisk kun måneder siden at Den Danske Forsvar fik prakket G.Wagen på igen, under dispensation for miliø regler, på trods af at Defenderen klarede specifikationerne uden videre! Desuden skulle Defenderen,uden full spære, prøves & sammenlignes med G-Wagen 'Med det hele'