sv: sv: sv: sv: sv: røg fra 88`er 2,25 D!!! (22-04-2005 09:52:37)
klaus Velschow #5721
Hej Rasmus,
Jeg havde i første omgang timet motoren uden at have topstykket på.
Det var ikke bare kæden der sad på en forkert tand - det var tandhjulet på knasten der skulle rykkes et par hakker. Det kræver lidt tålmodighed og en del forsøg at få det rigtigt - men som du selv har erfaret kan det betale sig. Husk også at kontrollere drivtingen til dieselpumpen når du har timet om igen (husk at de 20 grader den skal stå under vandret ikke er ved EP-mærket - det glemte jeg i glæden over at have fået den timet præcist..... det tog så lige en time ekstra....).
Og husk også at dreje motoren rundt manuelt et par gange før du starter så du er sikker på at ventilerne og stemplerne ikke ramler sammen.
Mht vacuum så har en tidligere ejer monteret en kompressor hvor der simpelthen er sat en slange på indsugningshullet og intet på udpustningshullet. Øvrige vacuumslanger er uændrede. Jeg har ikke prøvet at køre med andet end den elektriske vacuumforstærker så jeg ved ikke om det er værre eller bedre en normalt. Men den bremser fint. Kompressoren tændes via et relæ så den kører når nøglen står i tændingsposition (relæet er forbundet med en af de hvide ledninger). Kravet til pumpen er at man kan tilslutten en slange til indsugningshullet. Hvis ikke man kan få sådan en kan man prøve at bygge en kompressor ind i en lufttæt beholder.
Hvis du vil se hvordan det er lavet så kommer jeg ret sikkert til Høvelte 1. maj. Ellers holder bilen for det meste i Charlottenlund. Ring evt 2521 1835.
mvh
Klaus