sv: sv: tænding V8 .. (23-04-2005 22:52:51)
Jan Østberg #5876, reg. nsj
Hej Verner, og tak for svaret.. jeg er først & fremmest glad for at høre at remskiven ikke nødvendigvis pr. definition sidder det rigtige sted. Vognen kører ellers perfekt, og problemet har heller ikke ændret sig over de sidste 100.000 km: Det er åbenbart bare dér tændingen skal stå, og den rykker sig slet heller ikke. Karburatorerne har jeg ikke meget forstand på, men der er vistnok den rigtige mængde olie på - der bliver ihvertfald modstand ca. 1 cm før gevindene mødes når jeg trækker 'propperne' op og trykker dem ned igen, og tomgangen falder når jeg gør det - det er så en almindelig 15w/40 motorolie, jeg har hørt nogle bruger noget andet men ikke prøvet det. Og økonomien ligger sådan der, omkring 6,5 - 7 km/l .. jeg kører ikke økonomikørsel, og kører sådan ca. 150 km hver arbejdsdag så derfor går jeg ud fra at blandingen er ok.
Men altså, hvis nu nogen har været kreative engang, og f.eks. svejset remskiven fast pga evt. manglende not, så kunne det altså forklare det. Måske skulle jeg bare være ligeglad så, når der ikke er andre problemer?