sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: tænding V8 .. (29-04-2005 02:23:38)
Jan Østberg #5876, reg. nsj
Hej Jan, og tak for link. Forrygende billeder .. jeg må jo nok kigge ind til den kæde en dag. I det hele taget er der mange gode ting hos RPI, og det kæde-kit dér er ihvertfald ikke dyrt.
Indtil da har det bare at holde lidt endnu, jeg skal lige i weekenden have skiftet drejeskåle & co. på den gamle 109er så den kan komme over på de hvide plader inden sommer .. sidst synet for 3 år siden så indkaldelsen kan jo godt være på vej i posten, og lidt rust er der jo også, ja man burde måske overveje at droppe sit fuldtidsjob, for det kan godt knibe lidt med at nå det hele når materiellet skal holdes forsvarligt rullende.
Spøg til side, jeg synes det lyder dejligt med lidt opgradering af V8eren, og karburatorerne er vist et rigtig godt sted at starte. Som regel synes jeg også man godt kan finde ud af det når man efterhånden får det skilt ad, selvom det kan virke uoverskueligt først. Det er jo klassisk mekanik - jeg ser du også er i NSJ, må jeg i den forbindelse minde om Græsted Veterantræf i Pinsen, der er bl.a. motorer af enhver slags, det vildeste jeg har hørt var et år da de startede en 14-cylindret stjernemotor .. og jeg der troede at stjernemotorer altid havde ulige antal cylindre .. jeg er vist ved at bevæge mig væk fra emnet. Tak for tippet, og god fortsat forskning, gode kollega og lidelsesfælle!