Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Plejstangsleje???? (15-05-2005 07:24:35)
Kim Petersen #7044, reg. nvs
Hej allesammen, jeg kom kørerende i min ellers så dejlige 88" 2.25 diesel(3 hovedlejer) SIII i fredags i lækkert solskin, mens jeg kører omkring en 70-80 stykker, mister motoren trækkraft og en forholdsvis kraftig banken.....ind til siden med det samme og slukke motoren.....nå men hvad gør en klog mand nu...jeg havde min kæreste og vores lille dreng med på 2 år, ud og kig i "maskinrummet" ingen synlige tegn på utætheder eller lignende...det er sådanne at, der er masser af kompression på den, motoren prutter lidt i tomgang men ingen banken, men hvis man giver den lidt gas kommer bankelyden tilbage.....en mekaniker som selv har landrover mener ikke det er toppakningen(læst i forum tidligere) pga bankelyden som er lidt for intens, og der er masser af kompression på den, så vi gætter på det er plejstangslejet der er gået..har i erfarne LR-ejere nogle forslag?. Jeg tager bundkaret af på tirsdag og ser om det er plejstangslejerne, ser på lejeskålene,hvis det er dem sætter jeg nye i, skiller det ad nedefra, det skulle da kunne lade sig gøre ikke?(er det svært?, er lidt uerfaren med LR?) Jeg fik af vide af mekanikeren at hvis jeg fandt en motor med 5 hovedlejer skulle jeg købe den, men jeg kan desværre ikke finde en...kender i nogen der har sådanne en liggende?(eller en med 3 hovedlejer der er ok,hvis min egen er kaputski) Nå jeg smutter, jeg vil være jer taknemlig hvis i kan hjælpe mig .....vi ses ude på landevejen :*)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "toppakning"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.