sv: sv: sv: Undervognbehandling af Land Rover Defender (29-06-2005 11:44:31)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj
Jeg har lige fået behandling min 110" Defender hos Dinitrol Rødovre, og anede intet om at få rabat mod forevisning af grønt bevis. Uhørt ringe, siden jeg har klubbens logo siddende bagpå bilen. Jeg må lige snakke med dem når de kalder mig ind til inspektion næste år (så kan de gi mig 50%!! :-)). Jeg gav også omkring 5000 kr for en special behandling. De smører bunden ind i alt muligt og borer huller alle mulige steder og fylder bilen ud med noget bræk-agtig stinkende voks.
Jeg har kørt terræn og har spulet bilen underneden bagefter. Umiddelbart ser det ud til at belægning holder selvom Dinitrol selv siger at det er forbudt at røre bilen med en højtryksrenser (jeg brugte på tankens vask-selv service). Problemet med dinitrol er at det stinker i lang tid efter det er kommet på. Min datter måtte nænsomt løftes ind i bilen i 3-4 uger efter specialbehandlingen. Selvom jeg tørrede dørene og gummilisterne af morgen og aften og tørrede efter med det der rensevædske der følger med, har dinitrol alligevel ødelagt en gummidørliste. Min konklusion må være at det virker til at dinitrol virker godt og er effektivt - der er ihvertfald ikke noget af mit der er tørret ind. Men når det er sagt, så indstil jer på at bilen er utålelig ulækker i mange uger efter behandlingen, og når I henter den skal I ikke tage til takke med 1 flaske rensevæske - få 3 stk, og find det gamle aflagte tøj frem, især til børnene.
Vi ses derude
Jakob