sv: Freelander TD4 spørgsmål ? (10-08-2005 21:39:15)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj
Hej Michael,
Selvfølgelig kan det betale sig at tage grønt bevis. Alene muligheden for under den praktiske del at bliver overbevist om bilens evner er godt.
Og evner det har Freelanderen. Jeg har ikke selv en men en lille historie; Jeg fik på et tidspunkt en demonstration af en ny 90 TD5 med mig selv ved rattet med godt terræn til at se evnerne. Min "gamle" far (han læser normalt ikke disse sider) der ikke kører Land Rover fik mens jeg var væk så rattet i en Free TD4 og da vi kom tilbage fortalte jeg glædestrålende om min tur og spurgte hvilken tur han havde taget idet jeg slet ikke tænkte på det kunne være den samme - men det var det. Freelanderen havde gjort det præcis ligeså godt på den terræn tur som Defenderen.
Jeg har også læst indlæggene om alt det nogen af os (jeg erkender jeg gør det uden anden saglig grund end det er fedt) hænger på vores biler for at de skal ligne en masse. Og de af jer der har en Freelander må da også mærke "trækket" når man ser en Freelander med lidt højere undervogn lidt grove dæk og måske en et lille spil et eller andet sted.
Freelander er en fed bil der kan en masse som jeg godt kunne finde på at køre i en dag. Og til trods for mit medlemsnummer (et "medio" nummer) kender jeg heller ikke gud og hver mand når jeg møder til træf - jeg har sat tre guldklumper i verden som kæmper mod min LRs gunst og de vinder ofte. Så derfor kommer jeg relativt sjældent.
Vedr. det med omdrejninger så tror jeg at det er elektronikken der siger fra. Det lyder af meget høje omdrejninger for en diesel - og der bliver der i hvertfald i andre diesler lukket når du kommer derop af.
vh/Jørgen
90 V8 men ikke hellig