sv: sv: sv: sv: PU til HT (10-08-2005 23:49:55)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl
Nej hold nu lige lidt igen med de gode ideer.
Det er ikke tilladt hverken at udskifte ramme eller karosseri på en bil, uden at betale ny afgift og stille til syn. Heller ikke på en LR.
På ældre biler er afgiften bare ikke ret stor, så det kan godt betale sig. Men jeg er bange for at det ikke rigtig kan hænge sammen når vi taler om RR fra 90-94.
Mht. pickup eller hardtop, så betyder det ikke noget. Jeg kører selv i en "overskåret" model hvor der ikke er angivet noget om det på registreringsattesten. Sidst jeg var til syn havde jeg ikke min hardtop på, og fik den synet uden problemer. Jeg forespurgte den flinke synsassistent om det ikke var forkert at der stod "Lukket varebil" når det nu var en pickup. Svaret han gav var at det ikke længere betyder noget i dag, når bare man ikke laver bilen om (konstruktive ændringer) og det er noget der er lavet til at tage af og sættes på igen (som en HT på en defender eller i dette tilfælde en RR).
Så der er altså frit valg mht. hardtop eller truckcap (pickup) for en Defender eller RR, begge dele er jo originalt fra fabrikken, altså ikke nogen konstruktiv ændring når det let lader sig montere/afmontere.
Mvh. Benny #2711