Servo og brændstofspumpe m.m (26-08-2005 22:24:57)
Rasmus Dahl-Larsen
Afventer medl. nummer
Hej!
Jeg er lidt grøn hvad ang. LR og har anskaffet mig en LR 90, diesel 4. cyl. fra 1986 for ca 2 mdr siden - som seriøst giver mig gråhår før tid!
Så har flg spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med!
1) Hvilken slags motor har jeg i - er det en 2,5 eller 2,25 eller noget helt andet?
2) min servostyring smider olie helt oppe ved pumpen (kagedåsen) hvor den tykke slange sidder på - kan jeg nøjes med spænde spændbåndet eller?
3)Var ude at køre i min LR fra Odense mod Randers, lige inden Århus sætter motoren ud - uden forvarsel, uden hosten og uden at EL-system blev påvirket. Trækker ud i nødtsporet, slukker bilen og starter den igen uden problem. Køre lidt igen hvor den så sætter ud igen, dette gør den nogle gange indtil jeg når en rasteplads. Har lige fået skiftet brædnselsfilter. Falck kommer kigger på den og mener at brændselspumpen er flækket. Min LR er nu til mekaniker - hvad koster en ny brændstofspumpe?
4) Når det regner løber der vand ned langs pedalerne - hvordan kommer vandet der ind? Er det gummilisten ved motorhjelmen der skal skiftes? Kan ikke rigtig se hvor det vand kommer fra.
5) hvor finder jeg en blå-bagdør? og et originalt LR rat?
Håber i kan hjælpe - bare med et par af ovenstående og I vil gøre en ny lettere fortvivlet LR bare lidt glad (Men gud hvor er det fedt at køre LR)
Mvh
Rasmus Dahl-Larsen