sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forsikring af serie III (14-10-2005 19:30:01)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj
Klubbens forsikring kan være god hvis man ikke har haft bil indenfor de seneste 5 år og derfor skal starte på et af de rigtigt høje præmie trin i mange selskaber.
Jeg var i den situation og fik tilbud på ansvarsforsikring alene for en 90" diesel fra 1984 på alt fra 12500 til 28000 kr pr. år fra de store velkendte: Codan, Fair, Tryg, osv. Sammenlignet med de priser er klubbens/trekroners tilbud på lidt under 4500 kr et rigtigt godt tilbud.
Jeg har hørt fra andre der har stået i samme situation og har fået en pris der ligner klubbens/trekroners ved at melde sig ind i diverse foreninger og klubber og bruge deres forsikringsordninger, men jeg har ikke selv talt med nogen der har fået en væsentligt lavere pris når de ikke har haft bil indenfor de seneste 5 år.
Eneste alternativ hvis man er i denne situation og ønsker prisen væsentligt længere ned, synes at være at flytte hinsidan hvor bilforsikrings priserne er jætta billiga sammenlignet med de danske.