sv: veteran-udvalget (01-11-2005 12:13:54)
Lars Ellegaard Jørgensen #3926, reg. nsj
Hej Claus
Jeg havde i sommer en "tråd" i forum, hvor vi bl.a. var nogle der forsøgte - lidt for sent måske - at stable et veteranarrangemant på benene i forbindelse med landstævnet, hvilket imidlertid ikke kunne lade sig gøre.
Jeg kontaktede i den forbindelse veteranudvalget, bl.a. også på opfordring fra andre ivrige debattører på forum, men helt uden respons. Jeg meddelte også, at jeg ønskede min serie 1 registreret i veteranafdelingen, og er fortsat helt uden respons.
Jeg har tidligere været ejer af såvel en serie 2 som en 2A og fik, da min serie 2 blev registeret i veteranfdelingen, tilsendt et klistermærke, og det har nok været i 1995-96. Siden har der ikke været nogen kontakt, så jeg synes egentlig, at det er med rette, at der spørges efter hvad - og om - der foregår - noget. Det er muligt der ikke er interesse blandt medlemmerne, det er bare ikke lige det man oplever når man møder veterankørere, som normalt brænder for deres gamle biler. Det kan også godt være at veteranudvalget besidder en stor viden om de gamle biler, men - undskyld - jeg synes bare ikke, at det kommer ud til medlemmerne.
Jeg vil derfor endnu engang opfordre til at veteranudvalget "kommer frem", eller til at medlemmerne her tilkendegiver, om der er interesse for særlige arrangemanter for de gamle biler, og ellers skal man måske bare lade det ligge, hvilket var min konklusion sidste gang. Hvis udvalget - som der skrives - har lavet en udstilling på landsstævnet har det da været for de få, eftersom det hverken har været annonceret eller i øvrigt offentliggjort nogen steder.
I øvrigt kan jeg helt tilslutte mig dit forslag om at mødes, både for erfaringsudveksling - og for at sparke dæk - men også til samlet kørsel med de gamle biler. Og det er måske ikke alle der synes det er det sjoveste lige at dyppe dem i den største mudderpøl, men hellere vil se på det historiske i forhold til hvilken anvendelse bilerne tidligere har haft. I 50'erne var Land-Rover'ne jo ikke legetøj, men praktiske arbejdsredskaber, min har f.eks tilbragt de første 20-25 år af sit liv som sprøjtebil på en maskinstation, og de næste 25 i laden samme sted indtil jeg fik øje på den.
Afslutningsvis vil jeg præcisere, at mit indlæg ikke skal opfattes som et angreb på veteranudvalget, men måske snarere som en undren lidt i tråd med, hvad du også skriver.
Lars Ellegaard
3926 Nsj
S1 80" 1952(B 916) og S1 107" 1955(projekt)