sv: sv: sv: sv: sv: Motor renovering eller??? (13-11-2005 17:06:52)
Lars Ellegaard Jørgensen #3926, reg. nsj
Hej Jens
Jeg vil ikke mene, at der grund til at renovere den motor i første omgang. Jeg har haft den bil stående - i nærmest flere år tror jeg - efter den blev hentet hos Ole Olsen i Middelfart og inden den blev solgt til Lars, som du har købt den af. Jeg har kørt en hel del i den, og den gik godt, trak godt, havde olietryk og brugte ikke vand. Og så havde den selvfølgelig den fede 6 cylinder-lyd, ikke mindst. Kompressoren sad på, men remmen ned til remskiven på krumtappen var ikke monteret, så jeg ved ikke om den virkede. Der sad en tryk beholder i venstre bagskærm. Der var 2 tanke, som det også nævnes, med en omskifter på sædekassen og det fungerede fint, også med forbindelse til benzinmåleren. Den bageste tank var utæt, men den forreste ok. Den kørte også fint i transmissionen, uden mislyde. Det største problem var at torpedoen var meget rusten, specielt i området mellem forrude og motorhjelm. rammen var rimelig, men fjedrene trætte. Rent økonomisk kan det ikke betale sig at bruge tid på fjedrene, og køber du parabolske får du en helt anden komfort i bilen, ja for man kan næsten tillade sig at snakke om komfort.
Jeg har en mængde billeder af den i samlet tilstand, som jeg kan sende dig hvis du oplyser din mailadresse.
MVH
Lars Ellegaard
3926 Nsj