sv: Lidt uden for DLRK om import af motorcykel (30-01-2006 11:13:55)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl
Hej Peter
Jeg ville ikke købe noget uden at have set registreringsatttesten først. Det kunne jo være noget skummelt når han ikke vil udlevere den. Og iøvrigt skal han have en registreringsattestkopi med tydeligt stelnummer for at kunne få en afgiftsvurdering af maskinen. Så han bør (efter min mening) forlange at få en kopi. Papiret er intet værd medmindre det er det originale, så der burde ikke være noget som nogen kan bruge det til.
Hvis sælgeren er bange for at han afslører sin adresse eller lignende (hvis han eksempelvis er bange for tyveri af maskinen) kan adressen dækkes over, og Told & Skat vil kunne behandle sagen alligevel. Men jeg ville være meget mistænksom hvis ikke jeg kunne se de papirer. Hvis det kommer til at han kan vælge at handle uden papirer eller slet ikke at handle, ville jeg nok vente på at næste tilbud dukker op. Hvis det er en stjålet maskine, er pengene jo smidt ud af vinduet, da maskinen i så tilfælde ikke er "handelbar" (og iøvrigt er hæleri også strafbart, omend din kammerat nok ikke vil blive forfulgt, da han handler i den bedste tro)