Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af Defender (13-04-2006 21:43:43)
Benno Clausen

Hej Jesper.

Tja.. både ja og nej. Nej - for hvis det skulle være rigtigt er der mange af de biler der sælges i DLRK der skulle sættes ned til det halve! Mange af de biler der sælges i klubben har kørt endog meget terræn og sælges efter en grundig vask som det pureste guld.

Ja - fordi selvfølgelig er en velpasset bil mere værd end en upasset. Jeg vil omvendt påtage mig at køre terræn med en LR i 10 år uden at få den i ét eneste mudder- og vandhul, og hvis ikke bilen dyppes i vand gentagne gange, kan jeg ikke se hvorfor den skulle ruste mere i rammen.

Der er forskellige måder og opfattelser af at køre terræn, og jeg har blot ikke opfattelsen af at den pågældende bil er lammetævet igennem langvarig mudderkørsel.

Det handler for mig mere om at få vurderet den pågældende bil meget grundigt.

Til det sidste kan jeg kun sige: jamen tilykke med det, så køb én af dem - og hvor meget terræn har de så kørt?

I sidste ende er alle biler importerede, i og med vi jo ikke producerer biler selv, men det er ikke alle der har så let tilgang til at importere en bil selv og for nogen er det nemmere og langt mere trygt at købe en herhjemme.

Hvilken forhandler køber vælger, skal han selvfølgelig selv afgøre, hvis han kan finde en bil med samme options til en lavere pris, ja, så handler han jo nok der hvor det synes billigst går jeg ud fra?

Alt dette er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, den pågældende bil og om sælger/køber kan blive enige.

Men derfor behøver der jo strengt taget ikke at være noget i vejen med prisen på den pågældende bil, blot fordi der findes parallelimportører der sælger dem billigere?

Mvh Benno

(der har købt og ejet både selv-importerede biler og biler købt hos forhandlere)

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "jerrycan"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.