Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Safaribil 6cyl: Kobling og karburator (05-05-2006 08:02:56)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Hej Rasmus og jer andre.
Jeg er helt på det rene med at jeg nok er nødt til at skille tingene ad og få kigget til den kobling.
Lige nu står bilen hjemme ved huset hvor jeg agerer perlegrusmekaniker.
Samtidig har jeg et veludstyret maskinværksted stående i en hal 800m væk. (Mangler dog en autolift og lignende mekaniker udstyr)
Derfor synes jeg faktisk tipset med at køre i tomgang eller trække koblingpladen løs med starteren, er brugbart.
Og de andre tips om at gøre tingene korrekt, der er jeg også enig. Men jeg skal jo starte et sted. Lige nu arbejder jeg med el-systemet, hvor jeg går det gamle ledningsnet igennem for defekte kontakter og dårlige forbindelser. Olieskiftet m.m. kan også laves i perlegruset. Det der hævetag hvor der skal laves nye træ-plader i siden kan også laves i perlegruset. At skifte kobling må nødvendigvis ske oppe på værkstedet. Så den operation kommer senere.
At få justeret motoren så den kan starte var en milesten for mig. At få bilen til at kunne flytte sig for egen kraft og mekanik er helt klart næste milesten. Altså kobling og bremser. En milesten er også:
- At El-systemet virker fuldt ud,
uden der er fare for kortslutning og brand.
- At få bilen vurderet,
- At få fat i en registreringsattest,
- At få lavet hævetaget
- At få monteret sæder bagi
- At ...
Der er langt før den kommer på vejen at køre.
Jeg går bare og smiler hele tiden, når jeg roder med den. Det er en skøn bil og den skal da også have en ordentlig behandling. Bilen skal laves så den holder. Der er jo nok at holde øje med selv om alt mekanik m.m. er lavet på den hårde og holdbare måde. Men en løsning til at komme videre, omend den ikke holder i længden, er for mig også OK.

Jeg værdsætter alle jeres kommentarer for og imod bestemte løsninger, det gør at jeg nemmere kan vurdere, uvidende om LR som jeg jo er, hvilken løsningsmodel jeg skal gå efter.

Men ikke mere mudderkastning ... vel.

De gladeste LR hilsner til alle her i forummet.
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "skruefjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.