sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: HJÆLP - jeg er forelsket men nervøs for at købe den (16-05-2006 21:41:07)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Jeg skal nu, da Nels har skrevet om frarådningen, komme med min begrundelse:
bilen blev startet og raslede som et gammelt tærskeværk, hvilket tyder på, at de annoncerede 62.000 km ikke holder.
Dermed har jeg ikke sagt, at PM har fusket med speedometeret - idet han selv kan være offer for fifling i Tyskland. Bilen kan jo have kørt uden speedometerkabel i lang tid !
Dernæst: hullet i gulvmåtten ! Det var slidt helt igennem og der var en direkte bule nede i bundpladen. Det sker ikke i løbet af 62t km.
Rattet bar præg af langt mere slid end km-tallet kunne berettige. Det samme gjalt gearstangen, hvor malingen var slidt helt af omkring gearknobben. Så farligt ser et ikke engang ud på min OneTen fra 1985 !
Nede i fabrikken så alt pænt og nydeligt ud, men en god omgang damprensning og spray gør nu meget godt indtryk ! Alt bar præg af, at det var blevet renset og det var fedtet af en shine-up-spray!
Isoleringen under motorhjelmen var flosset og hang i laser !
R-hjulet var af anden dimension end de øvrige hjul og desuden nedslidt til det ulovlige.
Ændret lygteføring på bagende !
I ladet/hjulkasserne under en original LR-gulvmåtte masser af store bolte uden synlig gavn! Rust-vand under gulvmåtten. Et sted rakte en 12 mm bolt langt ind i ladrummet. Jeg fandt ikke ud af, hvad den skulle bruges til.
Kostbare rustfrie kofangere, som sikkert koster en formue at udskifte.
Bilen havde forladt fabrikken 4.sep.96 - iflg. produktionspladen fra Special Vehicles - men først reg. i D året efter!
Jeg blev ikke tilbudt en prøvetur !
Mit førstehåndsindtryk, hvor jeg kun så bilen gennem en butiksrude, må jeg herved fuldt ud tilbagekalde.
Pga mine iagttagelser frarådede jeg et køb.
Og TAK for det tilsendte, Nels !!!