Er mit RRC projekt realistisk? (26-06-2006 10:39:15)
Mark Nellemann #5445, reg. nsj
Hej alle,
Jeg vil meget gerne høre Jeres kommentarer til mit RRC projekt. Specielt hvis I mener, at der er andet der bedre kan betale sig. Jeg har ikke værksted, tid eller evner selv, så jeg skal have det hele lavet ude i byen. Vi har kigget og tænkt på en 110'er og andre biler, men nu er den bedre halvdel faldet for Range Roveren.
Projektet går ud på at få en hvid-plade Range Rover (Classic), der skal bruges som daglig familie-bil og til at trække campingvogn. Vi skal ikke køre i tærren (kigger på Jer andre -smilie), så on-road "performance" er vigtigst. Det samlede beløb skulle gerne kunne holde sig under 150.000 - 170.000 kr, hvorfor vi ikke har råd til en fin Freelander eller nyere Range Rover.
Min tanke var at anskaffe en RRC fra 90-93 i pæn stand
(ca. 70.000 - 100.000 indregistreret i DK?) og få ilagt en 300Tdi hos LRParts (eller en anden).
1) Er en 300Tdi den bedste diesel at lægge i?
2) Er der nogen RRC årgange der er bedre end andre?
3) Er det bedre at bruge en diesel som udgangspunkt istedet fo en V8?
4) Er manuel gear at foretrække, til at trække CV (vil dog helst køre med automat)?
5) Hvad bør ellers skiftes når man nu "er igang", så bilen holder i mange år endnu?
6) Er der billigere (Englang, Sverige?) værksteder, der kan klare opgaven?
7) Et realistisk bud på hvad det løber op i?
Hvis vi kører over 20.000 km om året, så går der vel ikke mere end et par år før diesel-motoren har betalt sig hjem ... ?
Jeg har søgt på autoscout24.de og mobile.de, og har set et par enkelte RRC med diesel (nogen med 200Tdi), men er ikke meget for at importere en bil, uden rigtigt at kunne gennemgå den først. Selvom man finder en diesel RRC, så har de jo gået mange km. og motoren skal måske alligevel have den store tur?
På forhånd mange tak,
Mark