sv: sv: sv: sv: sv: SF foreslår politisk indrgreb mod 4-hjulstrækkere (09-07-2006 11:07:27)
Eddie/3693
Hej Flemming
For så vidt har du ret, men.....
1) i 1997 indførte man en ekstra afgift på alle gulepladebiler på ca. 5.000 kr. årligt - uanset hvornår bilen var indregistreret - forslaget blev dog efter noget tid trukket tilbage - men opkrævningerne var udsendt. Ikke særlig godt gennemtænkt.
2) Så er der flere store byer i DK herunder København der har særlige regler for parkering af biler med guleplader med en totalvægt over 2.500 kg. - men de må gerne parkerer der hvis de har hvidenummerplader. Ikke særlig godt gennemtænkt.
3)Fænomenet med 4x4 ud af byen er jo også ønsker i andre storbyer i europa.
4)Miljøforkæmper i bla USA har jo haft meget mod den originale Hummer (H1) - på grund af størrelse og brændstofforbrug. Jeg har lige læst at i de 14 år den er blevet produceret er der solgt 12.000 eks. til privatepersoner. Det er det samme antal Range Rover som Land Rover tilsyneladende producerer på 5 måneder...... - skulle man ikke have proportionerne med i sådan en debat?
5)Jeg kan ikke komme på min lokale genbrugsplads fordi bilen er på guleplader - med mindre jeg betaler - jeg må gerne kører der over med det samme affald bare det er i vores personbil - iøvrigt er det så gratis at afleverer privat affald.
Så jeg syntes ikke andet end at jeg kan være en smule personligt ramt af forslaget.
mvh