Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: SF foreslår politisk indrgreb mod 4-hjulstrækkere (09-07-2006 11:07:27)
Eddie/3693
Hej Flemming

For så vidt har du ret, men.....

1) i 1997 indførte man en ekstra afgift på alle gulepladebiler på ca. 5.000 kr. årligt - uanset hvornår bilen var indregistreret - forslaget blev dog efter noget tid trukket tilbage - men opkrævningerne var udsendt. Ikke særlig godt gennemtænkt.

2) Så er der flere store byer i DK herunder København der har særlige regler for parkering af biler med guleplader med en totalvægt over 2.500 kg. - men de må gerne parkerer der hvis de har hvidenummerplader. Ikke særlig godt gennemtænkt.

3)Fænomenet med 4x4 ud af byen er jo også ønsker i andre storbyer i europa.

4)Miljøforkæmper i bla USA har jo haft meget mod den originale Hummer (H1) - på grund af størrelse og brændstofforbrug. Jeg har lige læst at i de 14 år den er blevet produceret er der solgt 12.000 eks. til privatepersoner. Det er det samme antal Range Rover som Land Rover tilsyneladende producerer på 5 måneder...... - skulle man ikke have proportionerne med i sådan en debat?

5)Jeg kan ikke komme på min lokale genbrugsplads fordi bilen er på guleplader - med mindre jeg betaler - jeg må gerne kører der over med det samme affald bare det er i vores personbil - iøvrigt er det så gratis at afleverer privat affald.

Så jeg syntes ikke andet end at jeg kan være en smule personligt ramt af forslaget.

mvh
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.