Elproblem fortsat!!!! (23-07-2006 10:35:14)
Peter Koue Jensen #6268, reg. øjyl
Det startede faktisk som noget jeg troede var et køler problem (temp. steg op mod det røde område). Men efter at have fejlsøgt på køler systemet og ikke kunne finde nogen fejl, viste det sig at jeg kunne styre temp. ved bruge strøm, blæser + langt lys = temp i det røde felt.
Alså var der tale om et el problem.
Jeg har ikke kunnet finde fejlen, og i går lyste den røde ladelampe ikke da skulle starte den.
Bilen er en 110" 300 tdi.
Jeg har checket stel forbindelsen i "sikringskassen" de to skruer der sider yderst på det "dæksel" der ligesom omslutter alle sikringerne, den ene kan jeg ikke løsne og den anden ser fin ud.
Drivremmen på min 300 tdi har hylet lidt, og jeg har brugt lidt silicone spray for at modvirke det, det eneste sted der er til at komme til at spray er nær generatoren!! Kan det give en dårlig generator??Jeg har købt nyt bat. Hjalp ikke!
Jeg checket kul- ok, dv. pærer- ok.
Afprøvet med at føre kabel fra minus på bat. til stel generator ophæng, der kommer ikke lys i lade lampen, med tænding på, men hvad betyder det????(godt råd her fra forum)
Når jeg tager "+" kablet på generatoren af, og måler strømmen mellem denne og det ben hvor jeg lige har taget det af, viser den, den samme spænding som på bat.?? På min anden bil viser den ca. 0??
Er det stel forbindelse eller en ny generator, eller...????
Med venlig hilsen
Peter.
PS: Spørsmålet har tidligere været stillet i tråden fra 14/7 (elproblemmer) Har dog ikke fået løst problemmet pga. ferie. På forhånd tak.