Olie fra venstre foraksel (23-07-2006 13:48:36)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj
Hej Alle.
Kørte hjem fra Sverige med min RR classic 1991, der havde i et par dage kommet lidt olie ud fra venstre fordæk. Jeg troede at det var olie efter en gang denitrol behandling, men må efter at have taget hjulet af og fjernet
plastikkoppen af drivflangen og pillet den låsering der sidder der konstatere at olien må kommer herfra. Da jeg kørte hjem fra sverige begyndte bilen at sejle voldsome ved kørsel over 100 Km/t. Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme problemet nærmere??? Er det evt. Constant velocity joint der skal skiftes ved akslen?? eller kan det være det oil seal der sidder længer inde??? Alle det smarte ord har jeg fra min Haynes manual :) Men jeg er ikke klar over hvordan jeg fejlfinder på den bedste måde? Er der nogen der har haft ligende problemer???
P.s problemet med olien fra forakslen opstod efter at jeg skiftede til reservehjul på venstre forhjul efter en punktering. Hjulet har ikke været fladt mens jeg kørte, men det var punkteret en morgen og jeg skiftede til reservehjul.
Gode og venlige sommer hilsner fra
Mads