sv: sv: Er du også træt af de høje afgifter (05-11-2006 21:52:37)
Peter Struntze #2005, reg. nsj
Hej med jer
Det er da korrekt at tingene (læs samfundet) skal finansieres, og det har jeg heller ikke noget problem med. Det jeg syntes der er skit, det er at det skal gøres bla. med meget høje bilafgifter.
Hvor hører det hjemme at børnefamilier skal betale op mod 300.000 for en rimelig bil, som de kun burde betale ca. 100.000 for ?
Ang at billigere afgift giver større motorer, så har jeg mine tvivl, dem som har dette behov, de skal også nok finde pengene, og mon ikke det går ligesom med de 130 km/t på motorvejene - dommedagprofetier om flere døde osv. og hvad skete der, drabstallene på motorvejene er faldet, og gennemsnitshastigheden på hele motrovejsnettet er også faldet!
Personligt kan jeg være ligeglad for jeg har ikke det store behov for sæder bag i, så jeg er "heldig" at kunne køre i en bilklasse som er mange forundt, men det retfærdiggør jo ikke at børnefamilier bla skal køre rundt i RR fra 1970 uden seler og nakkestøtter, bare fordi at sådan en gammel slæde er billigere at køre i, en at skulle investere mange penge i en ny bil, som i løbet af 8 år er værdiløs.
Ikke mærkeligt, at der er så mange der ikke har råd til at købe god rødvin eller økologisk mad.
Og ja rigtig nok pengene skal komme et sted fra - men hvorfor lige bilerne ?
Hilsen
Struntze