Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Resevedele til 14J "Freight rover" motor (12-11-2006 17:15:05)
Finn Kragh Lundsgaard #7635, reg. fyn
Hej alle sammen

Har nu endeligt fået investeret i en LR for første gang
det er en 110" 3 dørs på gule pl. m. hardtop fra '83(hedder sikkert et eller andet bestemt)

Selvom jeg er en rookie ud i LR, er det ikke nyt for mig
at skrue i biler.

Alligevel volder det mig lidt problemer helt at finde ud af
hvordan jeg bestiller stumper til den har tænkes der på motoren.

Iflg. stelnummeret har der været en 2,25D i den fra fabrikken. Den er imidlertid eftermonteret med en 14J 2,5D
og efter meget søgen på nettet, har jeg fundet ud af at det må være en Leyland Sherpa "freight rover", motor og som der er nogen der skriver herinde vist ikke er alt for tæt ved tandrems boksen.

Jeg har imidlertid investeret i original værkstedshåndbog +
reservedelskatalog, samt en Haynes manual.
Der er bare ingen af disse som dækker en 14J motor, dog kan jeg se at den ligner LR 2,5D NA 12J motorvpå en prik.

Spørgsmål i den forbindelse er som følgende:

1) Kan jeg umiddelbart bestille stumper fra en 12J motor, og hvis ikke hvori ligger forskellen, og hvor kan jeg ehverve værstedsbøger og reservedelskataloger til en 14J motor?

2) Hvad er historien bag en "freight rover"

3) Er denne 14J motor solgt standard monteret fra LR fabrikken, eller er det en motor man har fundet ud af kan lægges over i en LR ligsom man gør med Nissan motorer etc.

Håber der er nogle kloge LR hoveder der kan hjælpe mig

På forhånd mange tak

Mange hilsner

Finn Lundsgaard
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.