sv: Erfaringer med Freelander Td4 (14-12-2006 12:52:12)
Stefan Bruhn Hansen #5521, reg. øsj
Tusind tak til jer alle, fordi i ville dele erfaringerne med mig og andre interesserede.
Faktisk havde jeg en specifik bil i kikkerten, men nu viser det sig dæleme, at vedkommende har taget fejl og der er tale om en 2,0D. Jeg har kun hørt godt om Td4, men ikke så meget godt om 2,0D. Er der evt. nogen, der har erfaringer med denne? Udover Td4 findes der vistnok 2 forskellige 2,0 liters dieselmotorer i den gamle Freelander, eller hvad?
Hvad angår benzinmodeller, så er jeg også meget fristet af besparelsen på indkøbsprisen, men jeg synes simpelthen at benzinen er for dyr (også i totalberegningen i forhold til min kørsel). Derfor bliver det ikke en benzin-udgave.
De fleste indlæg nævner bilens generelle/all round egenskaber som værende et plus. Det er netop en sådan udtalelse jeg ledte efter, da det formentlig kun vil blive til lidt greenlaning terrænmæssigt, men 4x4 er jo særdeles praktisk både i dårligt føre herhjemme, men også i f. m. skiferier m.v. Det lader til, at Freelander vil kunne opfylde mine behov for en solid personbil med tilstrækkelige 4x4 egenskaber.
Tak for hjælpen!
- Og til Lennarth! Jeg er skam mangeårigt medlem, blot uden det rigtige bilmærke i øjeblikket! Vi ses helt sikkert!
Stefan Bruhn