sv: Kenlowe fan? (16-12-2006 01:02:13)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl
Hej Finn
Jeg har kørt med Kenlowe 16" blæser i mange år, Kenlowen er robust og flytter virkelig noget luft, hvilket betyder at den ikke skal køre så længe ad gangen. Termostaten er trinløst regulerbar, og man kan med stor fordel skifte mellem vinter og sommer temperatur, min bil er serie III 2,8 benzin med to varmeapparater, derfor kører jeg med højere temperatur om vinteren.
Jeg vil helt klar anbefale at sætte blæseren foran køleren, det er lettere at presse luft end at suge, når man suger kan man jo maksimalt opnå 1 kg´s tryk (undertryk), samtidig bliver der dejlig meget plads i maskinrummet.
Økonomien som Kenlowe nævner som et argument for at skifte til elektrisk blæser, gælder vel kun, hvis man i forvejen har en fast blæser der kører med hele tiden, en elektrisk blæser bruger jo også energi, som den så tager gennem generatoren, der jo ikke kører uden ekstra forbrug.
Men til gengæld kører elblæseren ikke hele tiden,ien Land Rover motor med viscosekobling, kører blæseren heller ikke hele tiden. Men det kræver at viscosen virker.
Jeg tror ikke man skal gøre det for brændstofbesparelsen alene.
Til monteringen tilbyder Kenlowe forskellige løsninger, men løsningen der monterer blæseren direkte på køleren, kan bestemt ikke betegnes som krims krams, i modsætning til feks. Pacet blæserens fire monteringsdimser har Kenlowe 12.
Kort sagt jeg er meget tilfreds med Kenlowe.
Venlig hilsen
Hartley