sv: sv: Diesel pumpe vs trykregulator (25-01-2007 23:07:36)
Stian Eide #7696, reg. vjyl
Hej Paul Shestedt
Det er lidt svært at vide hvor meget diesel der kom ud, da den første trykregulator blev utæt har den nok dryppet lidt i ca 2 uger, vil jeg tro. Den dag det blev opdaget tømte den tanken, ca 20-30 liter var det tilbage, og derefter gik bilen ud, jeg er af den opfattelse at det skete i løbet af et par minutter, højest 4-8(pumpen har en kapacitet på 180 liter i timen)
nummer 2 trykregulator ved jeg ikke hvor meget den nåede at pumpe, men pumpen skreg og bilen blev kørt 1 min ned til værkstedet, (derefter kørt op på en falk bil)
Jeg har selvfølgelig også en tro på at det ikke er tilfældigt at to trykregulatorer bliver utæt i løbet af 3 uger, selvfølgelig kan det være en produktionsfejl, slitage på sådan en del er jeg ikke meget for, det mener jeg også er årsagen til at færdselstyrelsen henvender sig, tror ikke de ville bruge sin og andres tid på at undersøge en normal slidedels nedbrud.
Landrover kigget visuelt om det kunne være andre ting der var galt da de monterede nummer 3 trykregulator, er lidt skuffet over at de ikke lavet en tryktest på systemet, jeg ved det findes en testværktøj som man monterer direkte på trykregulatoren så man kan aflæse trykket.
Kan det være noget så banalt som et tæt/defekt diesel filter?
Har læst i diagnostisering på bilen at en fejl der kan opstå er at dieselen "kører" den forkerte vej fra filteret, dette
tjekkes ved at afmontere slangen fra returen ved diesel køleren og køre motoren og se om dieselen kommer den vej ud
Lyder godt at du vil diskutere det på dit arbejde, jeg er overbevist om at det ikke er tilfældigheder som landrover siger det er.
M.V.H
Stian Eide