sv: sv: Diesel pumpe vs trykregulator (27-01-2007 02:37:41)
Stian Eide #7696, reg. vjyl
Hej Carsten
Jeg skriver ikke direkte at pumpen har taget luft ind, men at den måske ikke har fået nok at leve af, da den første trykregulator gik til , tømte bilen tanken , da mekanikeren havde sat en ny på var jeg der da den skulle startes op, det blev helt ca 10 liter på tanken, det var der jeg hørte den grimme lyd fra pumpen første gang, går ud fra at dette er en normal lyd når bilen har kørt tør, men går også ud fra at det ikke er noget den kan holde til i f.eks en time med den lyd.
Den samme grimme lyd kom da nummer 2 trykregulator blev utæt og jeg ved jo ikke hvor længe jeg har kørt med det og om det bare er tilfældigt at lyden forsvinder når de monterer den 3 trykregulator som indtil videre har holdt tæt.
Jeg er ikke nogen ekspert i diesel systemer, men tror stadig at det er en forklaring på det meste.
Landrover har hele tiden vært involveret omkring trykregulatoren og har skiftet en som reklamation, jeg har gjort opmærksom på at jeg mente at den første også var en reklamation da det ikke er normalt at den skal gå i stykker har også gjort opmærksom på at det er flere der har dette problem, landrover mekaniker viste også med det samme jeg ringede første gang hvad der var galt, kaldte det for et kendt problem. Jeg ved ikke hvilke rutiner landrover har på dette området men hvis de har haft undersøgt sagen så havde de vel også et svar til færdselstyrelsen når de henvendte sig.
Andre bilmærker har faktisk lavet recalls på biler hvor trykregulatoren muligvis kan blive læk.
Produkter bliver jo kun bedre ved at man finder deres svagheder, og det er jo til fælles glæde for alle, jeg er ikke ude på tryne nogen, det har jeg slet ikke nok indsigt til.
Jeg har ikke garanti på min Disco II, men har stadig reklamationsret. så hvis det er en fejl der var på bilen da jeg købte den bliver det jo dækket.
Hilsen Stian.