Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Hvor langt kører en V8´er på literen??!! (03-03-2007 13:06:15)
eddie 3693
Jeg stikker ikke blår i øjnene mig selv. Men at Danmark skulle være langt fremme rent miljømæssig må være ren propaganda. Mig bekendt tilkøber vi CO2 kvoter fra lande i afrika for at opfylde vores CO2 forpligtelser herhjemme. Usa har jo for visse delstater i årti'er været meget langt fremme med forureningskrav på biler - og det vel stadigvæk i forhold til lande i EU - herunder DK.

Eks. har jeg aldrig forstået hvorfor alle skulle have skiftet deres privat oliefyr med et ditto naturgasfyr. Jeg er med på at vi har fundet olie/gas på egen grund for mange år siden. Men hvorfor har man ikke centraliseret dette og lavet varmeværker - sådan at husstandene istedet fik fjernvarme - dette ville være lettere at omstille få centralle værker end mange private når gassen en dag slipper op. Det vil også være lettere og billigere at rense affald fra få store anlæg.

Vi er tilsyneladende førenende op området for alternativ brændstof - men vi tilskynder ikke egne borgere til at bruge dette - istedetfor eksporterer vi dette.

Mig bekendt tillader vi partikler i eks. dieselen til max 50 PPM - men iflg. mine oplysninger tillader sverige eks. kun 5(fem)PPM - så hvorfor sætter vi ikke ind her.

Hvis man kigger på de bøder der er udstedt for at svine miljøet er de jo latterlig lave. Hvis en virksomhed i danmark kan tjenne 500.000 pr. dag ved at forurene, men kun skal betale 25.000 kr. i bøde - så skal man ikke have taget en særlig lang uddannelse for at se profitten i det.

Så det er måske lidt svært at ændre når 'staten' ikke tager et ansvar.

mhv
Eddie
der kører ca. 30.000 km i benzin bil ca. 11 km/l og
ca. 22.000 km i Diesel og ca. 3-5.000 i V8 og forhåbentlig snart en ca. 2.000 km. pr. år i V12. Så her betales mange afgiftskroner til at holder husholdningen danmark 'kørende'. Og med god samvittighed.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "kardankryds"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.