sv: sv: Forsikring i terræn - Accept og risiko (23-03-2007 20:28:06)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Hvorfor kan bilklubber ikke samarbejde og så lave deres eget forsikringsselskab?
Disse ovenfor beskrevne problemer har alle bilklubber med specielle biler!
Det koster aktiekapitalindskud på ca. 25 mio kr. divideret med f.eks. 5.000 medlemmer = kr. 5.000 pr. deltager, som ikke nødvendigvis er tabt.
Tro mig, det bliver slet ikke lettere i fremtiden.
En sådan ide skal dog følges op af en holdningsændring, således man ikke betragter en forsikring som et vedligeholdelsesabonnement. Det kan lade sig gøre ved en intensiv indsats, har jeg set.
Glem alt om at tale forsikringsfolk i almindelighed til fornuft. De har alle nogle grufulde røverhistorier i huskeren om enkelttilfælde med nogle kvajpander med disse specielle biler, der har tørret dem grundigt og inderligt. Det kan de huske pga af tilfældenes egenart, som følge af de særlige biler. Står der Ford Mondeo på sagen, er den ikke så let at huske, selv om det samme givet også sker der.
Mit gæt på udfaldet af dette forslag er, at ikke en eneste ønsker at tage ideen op, lige som når jeg tidligere har lagt tilsvarende debatter døde i andre sammenhænge!! :-)
Konklusionen er, at vi ved med os selv ved, at vi ikke vil ændre holdning til det at have en bilforsikring, og de fleste nok har "overskud" på deres forsikring og har ikke lyst til at risikere noget i den sammenhæng ved at være medejer af et forsikringsselskab!!!!!
Kan vi så bebrejde selskaberne deres modvilje???
mvh
Knud