sv: sv: sv: sv: sv: sv: Teknisk assistance (25-03-2007 13:38:33)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Hej Kim.
Du har fuldstændig ret i, at det gælder om at have alle de reservedele med som overhovedet muligt.
Ifølge Murphy's lov er det nemlig altid lige nøjagtig den del du ikke har med, der går i stykker.
Jeg har engang kørt en lang tur i Afrika. Der havde jeg rigtig mange fejl på bilen, man brugte aldrig en af de (få) dele jeg havde med.
Da vacuumpumpen gik kunne jeg stadig køre til et værksted. Da koblingsslavecylinderen gik kunne jeg stadig liste mig til et værksted (selvom bykørsel var lidt interessant),
og selv da generatoren gik langt ude i ingenting i det nordlige Zambia, kunne vi faktisk køre i 3 dage på batterierne alene. Det endda selvom køleskabet stadig kørte.
Jeg brugte til gengæld en del strips, isolerbånd, bolte og møtrikker og en god manual til at lave lappeløsninger til at komme til et værksted. Hvis endelig det skulle gå helt galt, så sender alle seriøse reservedelspushere med DHL eller lignende til hele verden. Mailadressen til makanikeren hjemme i DK, samt adgang til dette forum er også godt.
Man skal også tænke på, at bilen ikke må lastes for meget. Dette slider mere på bilen, og forringer køreegenskaber i terræn væsentligt.
Med venlig hilsen,
Jakob Edelvold Scheibye.