sv: sv: sv: sv: Mærkning af biler på gule plader - privat anvendelse (08-05-2007 17:02:32)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Kære Jakob,
Skat har de samme oplysninger på køretøjer som politiet - desuden er gulplade-biler jo teknisk ens med hvidpladebiler - bortset fra van-kit og vægttavler + eventuelle "vægtklodser" i bunden for at opnå "nok" totalvægt for de hidtidige 2 tons totalvægt (30% afgift).
Hvorvidt snakken om kassevogne er forkert skal jeg ikke kunne sige.
Et firma, der køber kassevogne gør det vel reelt for, at transportere varer/materialer til deres erhverv. langt de fleste varevogne (rigtige varevogne - ikke 4x4 eller MPV-baserede køretøjer) er i forvejen med lukkede sider - nogle endda med bagklap uden rude. Derfor er denne type køretøj også mest velegnet til erhvervsbrug - og afgiftssatsen på de 30% vel rimelig nok.
Pickup'er er også på de 30% - mærkeligt nok! Nu køber man ikke længere en 10-cylindret Touareg - nej vælg en 10-cylindret Dodge Pickup-Truck. Hurra hvor er det logisk....
eller en Chevrolet SSR med en 6.0 V8'er fra en Corvette.... Hvor er skattelogikken lige henne der??
Da en Land Rover / Range Rover nu bliver helt gak prismæssigt at købe fremover - må man altså ty til amerikanske baljer for at undgå "skattehoppet" - jeg mener ellers det kaldes et skattestop - nå nej.. det var også løgn....
Og mærkater i retfærdighedens navn - hvem?? hvad? hvordan?
Og Renee La Cour Sell fra Rådet for Større Færdselssikkerhed får snart statestikken galt i halsen... Endnu flere billige småbiler giver uværgeligt flere dræbte i trafikken... Afgiftssnak i miljøets navn min bare ...!
tsk tsk hvad bliver mon det næste??!! tvangsmæssig sporingsudstyr - ahh det hedder road pricing... og er allerede på vej inden længe... hvor er Danmark dejligt! Bvadr!
Og ellers har min dag være ganske udmærket indtil videre... tro ikke andet.....