sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Trailer med Natoøje (29-07-2007 07:56:04)
Peter Tingrupp #7345, reg. sjyl
hej fæller
jeg har en 110 2.5 n/a på gule plader! totalvægt 3050kg og last 1000kg!
for godt et år siden, skulle jeg lige handle lidt ind til renovering af knægtens værelse og havde et par store massonit plader som jeg ikke gad bøvle ind i bilen så jeg lånte en trailer med total vægt 1000kg og smed tingene i og glædede mig over at lys/blink og bremser virkede fint!!
jeg bor i ribe og her er alting tæt på...og da jeg rummlede afsted over brostene, blinker en bagved kørende bil af mig og jeg tænker ja ja så kør dog uden omhvis du mener du har så travlt....og da bilen overhaler ser jeg en rød slikkepind i ruden...pansesrne!!
ind til siden og jeg spørger den civile betjent om mine lys ikke virker....mente da at de var gode nok....nøj han ville bare høre om jeg havde trailerkort for han mente ikke at jeg måtte køre uden.....og efter 15 min svartid på stationen?, de kender åbenbart ikke reglerne uden ad, så fik jeg en bøde på 1500kr!!øv!!
jeg må kun køre med var det 500kg uden kort!!??og så dåner jeg og ser hvad har vi af karinaer etc...køre med hvadsom helst bagpå en 750 kg trailer total!!
spurgte om jeg så skulle stille den midt i byen...men nej jeg måtte gerne køre hjem og tilbage til butik og aflevere trailer!!!!!
hvad sker der spøger jeg?? skal jeg have min vejet ned....??skal i hvertfald have trailerkort så jeg kanfå mig en autotrailer!!
god dag de herrer&damer og undskyld jeg springer lidt i emnet!!
venligst
peter, ribe