sv: Den nye Defender - hvem har købt (03-08-2007 16:17:59)
Morten Bibow #6918, reg. nsj
Jeg har kørt 2000 km i min MY07 Defender 110.
Bilen er blevet en helt anden på landevej. Meget mere bil og vesentlig mindre traktor. Ved 120-130 i sjette gear er omdrejningerne/støjnivået meget acceptabelt.
Personlig savner jeg TD5 lyden, disharmonien fra de 5 cylindre. Men selv om den nye Ford-motor lyder "skrækkelig", kører den meget godt. Ny Throttle Control og Anti-Stall funktionen er suverænt, både i det daglige, og i tærrenet. Gearbox og motor er meget godt matchet.
Det nye interiør er helt OK, og det nye varmeapparat / aircondition fungerer meget godt. Endelig! Benpladsen for de med lange stænger er ikke så god, men jeg er 190 og kan lige være der.
Byggekvalitet og finish er under enhver kritik, som på tidligere årgange. Går en bilen efter i sømmerne, bliver listen meget lang....... dårlige samlinger, skæve nitter, sjusk og mangel på kvalitetskontroll.
Måske bringer den nye Defender flere købere i butiken? Den er blevet mere civiliceret og en god del nemmere at leve med i det daglige, og dermed et mulig valg også for de der ikke er totalt hard core.
Vi glæder os til den næste tur.
Morten