Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Freelander (03-08-2007 17:51:08)
Mikkel pærremand Gregersen #5583
Jeg har en del links til Freelander sider - de fleste er fra UK og US of A - søg her på siden, eller smid mig en e-mail, så skal jeg nok finde de der links. (Lige pt. er jeg midt i et flytterod)

Du kan sagtens få hævet Freelanderen både 1" og 2" med flere forskellige typer kit. hos Bertelsen i sjelle har de prøvet et 2" kit, og det mente de, var lige i overkanten. Husk på, at den ikke kun skal hæves, men også have hårdere fjedre, og som skrevet længere oppe i tråden, et korrektionskit så camber vinklen på hjulene fortsat er okay.

Mht. terræn kan den klare meget mere end de fleste her i DLRK tror, og meget mere end jeg troede da jeg købte min. (En 5-dørs Td4) Jeg har montere BFG all-terrain på, og min bror har BFG mud-terrain på sin - det giver den lige de ekstra % der er brug for i terrænet. Med sandstiger og Hi-Lift kommer man endnu længere.

Frihøjden og manglen på et rigtigt lavt gear, er de eneste to ting jeg mangler på Freelanderen i forhold til min gamle RRC. Til gengæld kan den køre 180 km/t mens man stadig kan snakke sammen i bilen, og kører man pænt, så kan man faktisk køre 14-15 km/l i den - dog ikke med AT og MT dækkene...

Det eneste medfødte handicap bilen har i mine øjne, og med mine erfaringer, plus hvad jeg har hørt fra andre, er dens totale mangel på kvalitet. Bilen er 100% sikkert en ægte Land Rover hvad det angår.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "krumtap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.