sv: Køb af Range rover 4.6 HSE (05-08-2007 13:42:18)
Henning Rogren #6732, reg. nsj
Hej Michael
En RR p38 er en kanon bil som jeg klart kan anbefale. Jeg har haft min 1996 stw. model i knapt 4 år og kørt over 100.000 km, mange af dem er gennem Europa med anhænger. Jeg skulle hilse og sige at begrebet ”diesel heste” som nogen går og promovere, blegner total når man med 3 tons på krogen køre rund om alle ”fiskekutterne” når man skal over Kasel bakkerne – V8 benzin – det dur!
Vedligeholdsmæssigt har jeg ikke haft nogen problemer, og blot man køber side dele udenfor DK så er de særdeles rimelige i pris.
Jeg ville dog hvis jeg skulle handle i dag gå efter en bil fra sidst i 1999 eller 2000 da disse har en række forbedringer omkring motor og motor styring, ligesom de har flere airbags.
De fleste p38 kører nemt en 300.000 til 500.000 kilometer men der er også nogle som dør omkring 225.000 - Ifølge diverse RR sites er det dog typisk biler som har haft mange ejere og dermed forskellige køre stile, så jeg vil anbefale at finde en med få ejere og som er blevet vedligeholdt, inklusiv rust beskyttels.
Mvh,
Henning