sv: sv: sv: vejledning ved køb, Defender 90 til daglig transport V8 / diesel (30-09-2007 21:02:44)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj
Hej Jeppe.
Jeg havde en 300 tdi, som jeg kun brugte til korte ture i lang tid, jeg overtog den da den havde gået over 300000km og den kørte uden problemer i 1½ år med de korte ture, ca 20000 km. Køb en motorvarmer hvis du er bekymret over korte ture i en diesel.
Jeg syntes du skal undersøge hvormeget du vil sætte dig ind i tændingssystem, justering og det evindelige problem med vand i tændings systemet hvis du kører i meget vand med benzin motor,
Jeg vil gerne have en V8 90", og byder chancen sig en dag, og jeg kommer af med min egen og der en V8 til salg, så skal det prøves.
En 300 tdi/ eller 200 tdi er en rigtigt god motor, men lyden i V8'eren er fantastisk. Momentet kommer naturligvis før i V8'eren og mere jævnt, hvor en 200/300 tdi er lidt højere i rpm, men tilgengæld passer momentets kurve mig fint med min kørestil i terrænet.
Du får meget bedre brændstof økonomi med diesel motoren end V8'eren men er det ligegyldigt, så skal du købe den type der får smilet frem når du kører :D
Hilsen
Stephan