sv: sv: sv: sv: Santana LR´ere (16-10-2007 14:25:10)
Lui Vium
Hej Kim,
Spændende bil du har. Er det en 6 cylindros diesel model? Har selv kørt rundt i Pyrenæerne i Nordspanien, hvor de bruges som taxaer! Se det er da transport med manér.
Har du selv hentet den hjem?
Mht UAZ 469, har jeg kørt i dem i Central Asien, ud over stepperne i Kirgistan. Det er et super køretøj til formålet, og den kan holde til det! Lada Niva er også meget udbredt, men de virker lidt mere medtaget, og det er trods alt også en "civil" bil, omend meget kompetent i ødemarken.
Fra Osh til Peak Lenin basecamp kørte Uaz'en omkring 7-8 kilomter på literen. Motoren er så vidt jeg husker en 4 cylindret på 2,5 L. Konstruktionen er meget lig den man finder på en Serie 3 Land Rover, men placerer sig størrelsesmæssigt mellem en 88" og 109". Komforten var ganske god både både på de bagerste og forreste sæder. Og da Central Asien nu engang er langt uden for gængs Land Rover dækning, så vil jeg til værd en tid vælge den model igen til transport i det område. Der findes også en busmodel, der er utrolig terrændygtig, a'la forward control Land Rovere. Men det er en anden historie.
I det hele taget er det et fantastisk område for terrænduelige køretøjer, særligt deres 6-hjulstrukne lastbiler er imponerende!
Men mon ikke de russiske konstruktører har mere end bare skelet til Land Rover, da de designede Uaz'en.
Lui