Jeg har ikke betalt afgift på min 90" fra 89 endnu men det glæder mig da at der er en der har betalt 12000 med 30% reglen. Det er hvad jeg selv havde regnet med.
Så vidt jeg ved så kan man sende en kopi af en registreringsattest ind til Skat og så kan de komme med et præcist tal for hvad den bestemte bil skal koste i afgift så hvis man vil være helt sikker så er det metoden.
Jeg havde hørt en del om at italienere er nogle snydere modsat tyskerne men den påstand viste sig altså at være rigtig falsk. Jeg blev kørt rundt af sælger til flere steder hvor vi lavede kontrakt og fik plader og han var rigtig venlig. Boede på hotel i byen Crevalcore hvor hotelmutter fungerede som tolk og der var forplejning i hoved og r.. Sælger gav endda frokost på hans regning.
Land Rover er efter min erfaring langt billigere i Italien end i Tyskland og udvalget er langt større.
Brugte
www.autoscout.itJeg har stadig kontakt til sælger (Michele) i Bologna hvis nogle er interesserede.
Jeg synes at Land Rover 90" har nået en popularitet i Danmark der næsten ikke er til at betale sig fra. En 90" med 300.000 km på bagen og stensikkert rust til 50.000 er altså efter min mening lige i overkanten når det findes meget bedre andre steder.
Det eneste negative med Italien er at det er en anelse bureaukratisk dernede og det tog mig en dag mere end jeg havde regnet med men det løste sig og næste gang er jeg mere forberedt.
Mvh. Kristian 90" matsort