sv: sv: Original Original Original (09-11-2007 17:19:33)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Jeg har også tidligere gået meget op i originalitet, dog inden for et andet mærke, hvor det har meget stor betydningen for værdien.
I dag, er jeg nok knapt så optændt af den hellige ild, men jeg har meget, meget stor respekt for de, som orker at kæmpe denne kamp, og det skyldes, at jeg synes det er meget værdifuldt for eftertiden at kunne se, hvordan disse biler oprindeligt så ud.
Hvordan skal vore efterkommere ellers kunne danne sig et overblik over det korrekte? (Det kan man så vælge at være ligeglad med, og så er det, det!)
Jeg ved godt, at der er mange, der trækker på smilebåndet af originalitetsrytterne, men det synes jeg er meget ubetænktsomt.
Jeg synes det er prisværdigt, at nogle holder fanen højt, og det skal vi andre mere ligeglade typer ikke nedgøre.
En ting er dog helt sikkert: En gammel bil af nogenlunde ædel herkomst, som f.eks. LR, vinder ikke i værdi på sigt, ved at være hugget, flikket, fixet, smedet, ændret og rodet sammen på kryds og tværs med et uoverskueligt, hjemmestrikket ledningsnet og andre ad hoc løsninger af mere eller mindre lovligt tilsnit.
mvh
Knud