sv: sv: sv: sv: sv: Original Original Original (09-11-2007 21:48:46)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj
Det er da altid dejligt når der er nogen som arbejder på at holde køretøjerne i deres oprindelige udformning! Men der er jo altså også en del af os som bruger disse køretøjer til dagligt transport, som arbejdredskaber, ferieture eller længervarende ekspeditioner og her er det jo altså til tider en nødvendighed at "forbedre" køretøjerne med diverse ombygninger/finesser! Hvad enten vi snakker om indretning, ekspeditions ombygninger, sikkerhedsmæssige forbedringer (sikkerhedsseler, sædder med nakkkestøtter etc.), forstærkninger af diverse, påbygning af redskabfunktioner osv. Det er af min opfattelse at dette er Sollihull`s oprindelige idé med dette fantastiske køretøj. At one size fits all og at der herefter er oceaner af muligheder for at tilpasse køretøjet til det enkelte specifikke formål.
Jeg synes at det er forkert at pege fingre ad andre og give udtryk for at det er af en eller anden form for blasfami at montere andet i sit køretøj end det der er tiltænkt fra producentens side, eller en tro kopi af dette.
Jeg synes at det er sjovt at opleve en land rover i sit "fabriks-nye udseende", men det er ligeledes utroligt spændende at se den utrolige kreativitet som disse køretøjer til tider kan være udsat for.
Så for mig falder køretøjet bestemt ikke i værdig pga. diverse ombygninger af fremmed herkomst, sålænge at det er et stykke kvalitets arbejde der er foretaget.
Held og lykke med restaureringen
mvh.
Rasmus
serie III 109 stw, 88`er og RRC.