skæv bremsning! (22-12-2007 11:08:20)
Peter Tingrupp #7345, reg. sjyl
først vil jeg lige benytte lejligheden til at ønske jer alle en glædelig jul og godt nytår!
jeg har lige haft min trofaste 110 til syn.....uha hvor han roste min undervogn og fin er den da blevet!!
men ak lygter lyste for højt, en styrekugle var kaput og forbremse trak til venstre!!
synsmanden sagde at han ikke kune måle bremserne på rullerne fordi vognen har permanent 4hjulstræk så han kørte en tur og kunne konstatere at venstre forhjul bremsede mere end det højre!!
jeg måtte fortælle ham at jeg sjovt nok havde fået bremserne målt hos ford i ribe og der bremsede forhjul fint og højre bagtromle bremsede dårligt...og da tromlen røg af viste det sig at der var olie i bremsen!! nå men den fik jeg renset og justeret og så var den fin igen, men det jeg undrer mig over var det han sagde med at han ikke kunne måle bremserne pga af 4hjuls-trækket!! kunne ford i ribe det...tænker jeg så???
nå det blev en længere smøre men mit egentlige spørgsmål er hvordan får jeg skivebremserne til at bremse lige?? klodserne ser ok ud og skiverne ligeså....der findes da ikke andre muligheder for at justere dem gør der??
da jeg købte bilen for 2 år siden og sendte den til syn bremsede den også skævt på forhjulene men der blev den målt på rullefeltet....og det i samme synshal i esbjerg....men her blev bremserne lavet hos en mekaniker i esbjerg så hvad han gjorde ved dem aner jeg ikke!!
rover hilsen peter, ribe nu igennem det værste og en fin fin 110 n/a